Obec Markušovce

28.11.2023 11:21

Obec Markušovce

V mesiaci September som navštívil túto obec, o ktorej som sa dozvedel, že sú tam pre návštevníkov prírody a pre turistov aj pekné historické pamiatky. Pri mojej návšteve som sa pustil do prírody smerom k Markušovskému hríbu. Mojím veľkým sklamaním bolo keď som s k spomínanému Hríbu dostal, celý bol zarastený samosejom, stromami tak, že som sa nemohol ako turista kochať, lebo nebolo ho ani poriadne vidieť aj keď som pri ňom stal, proste hotová pohroma. Cestou k hríbu som kráčal okolo rieky Hornád, kde som videl vo vode veľmi veľa odpadu, ako práčka, plynová pec do kuchyne a veľa rôznych plastových obalov. Skutočne veľká škoda, že niekto si nevie vážiť prírodu a nedohliada na to, aby sa takéto veci nestavali. Musím sa priznať, že kopce okolo tejto dediny sa mi veľmi páčia. Keď som sa vracal naspäť videl som dve rodiny ako pracujú na poli, tak som si sadol a trocha si odpočinul na kameni. Na moje prekvapenie sa pri mne zastavilo asi deväť ročné dievčatko, pekne sa pozdravilo a spýtalo sa ma, ujo je horúco máte vodu? Jej otázka ma prekvapila, bol som veľmi prekvapený z milého prístupu tohto dievčatka. Odpovedal som jej, že vodu už nemám len na dne fľaše, vysvetlil som dievčatku, že si v dedine kúpim vodu. Dievčatko slušne odpovedalo, vraj prečo by som cestou do obce bol smädný, vraj mi naleje vody, trvalo na tom. O pár minút prišli k nám obe rodiny a pustili sme sa do veľkého rozhovoru. Komunikácia domácich bola veľmi milá a čo slovo to sama sranda. Tak som si urobil výbornú náladu a deň bol zas krajší.

Povedal som si, keď už som v tejto obci zájdem sa pozrieť aj na Markušovský kaštieľ. Jeho poloha a stavba ma skutočne prekvapili, je to niečo skutočné mohutné a prekrásne, ak k tomu pridám hudobný salón a prekrásny park, ktorý je medzi historickými budovami, tak to je veľká vzácnosť našich predkov. Celé okolie spomínaných historických budov je pekne upravované a veľká ochota pracovníkov všetko podrobne vysvetliť. Tak keď je už Markušovsky hríb opustený a doslova sa nik o to nestará tak aspoň kaštieľ a jeho okolie je zachránené.

Kontakt

Ján Ferenc

janko5@zoznam.sk

Vyhľadávanie

Vitajte na mojej stránke.

Dostali ste sa na stránku na ktorej prezentujem svoje fotky, články a turistické trasy. Veľmi rád fotím staré drevenice a život na dedine. Som turista začiatočník a tiež rád privítam rozne názory turistov a skúsených ľudí. Mám rád prírodu v každom počasí. Prajem vám príjemné posedenie na tejto stránke.

Foto prístroje a mladí ľudia

Dňa 13. 4.2012 som bol náhodne v Prešove kde som vystihol na námestí výstavu aj predaj starých veci. Našiel som tam jedného pána cudzej národnosti ktorý ukazoval starodávne fotoaparáty a mnoho iných veci. Všimol som si, že sa veľmi veľa ľudi zastavovalo pri jeho tovare ktorý skutočne bol veľmi zaujimaví. Tento pán cudzej národnosti mal aj fotoaparáty ktoré sú velmi kvalitné ešte aj dnes a doslova maľuju, aj napriek tomu že v dnešnej dobe sa používa digitálna technika aj pri foteni. Všimol som si, že pokiaľ ja som stal a obdivoval spomínaný tovar traja mladý chlapci si kúpili zrkadlovky analogové rôzných značiek. Veľmi ma to potešilo, že mladý chlapci začínajú fotiť na analogové fotoaparáty  a tak tiež sa bližšie zaujimali aj o kvalitu filmov aké a kedy používať.  Je skutočne vidieť že aj mládeži v tejto dobe záleži na tom, aby sa pohrali s fotoaparátom a tak urobili záber. Majú aj ako som spomínal digital no vyberajú si analog lebo ich to baví a začina to byť pre nich zaujímavé. Tak tiež som poradil jednej zákazničke ktorá tiež s veľkým záujmom počuvala môj výklad v skratke, nakoniec sa tiež rozhodla kúpiť si kvalitný fotoaparát verím že bude mať tiež prekrásne zábery s ktorých bude mať obrovskú radosť. 

Slovo fotografia je Gréckeho pôvodu, znamená písať svetlom.

© 2011 Všetky práva vyhradené.

Tvorba web stránok zdarmaWebnode